Uncategorized 20141210230940-Lifestyle

Gepubliceerd op 31 januari 2015 | door Maarten Verkoren

0

3D-printen met gerecyclede koffiepads groot succes

De ProtoCycler is een leuk en nuttig product voor 3D-printinggebruikers. Het apparaat maakt filament en past op je bureau en het mooiste van alles is dat het overgebleven filament van je vorige print of van misprints kan hergebruiken tot nieuw filament.

De machine staat op Indiegogo om via crowdfunding genoeg geld op te halen en is daar zó populair dat het haar fundraising-doel reeds dik gepasseerd is.

spooler

Het bedrijf heeft daarnaast ook nog ander cool nieuws, of beter gezegd, heet nieuws want het is erin geslaagd om te 3D-printen met materiaal dat nu vaak gewoon weggegooid wordt: koffiepads.

De vermaler van de ProtoCycler versnippert de polystyrene koffiepads en spuugt ze uit in de vorm van korrels. Deze korrels zijn prima bruikbaar om filament van te maken. De ideale instellingen voor dit filament moeten nog wel even uitgeprobeerd worden, want nu zitten er wat weeffoutjes in het eindresultaat.

blob-1

Dit opent overigens ook weer de deur voor andere materialen die te recyclen zijn als bron voor filament. Op die manier bespaar je een hoop geld dat je anders zou hebben besteed aan filament en ben je ook nog eens milieuvriendelijker bezig.

to-this-1024x451

De ProtoCycler kan meer dan 3 meter filament per minuut produceren en is extreem gebruiksvriendelijk. Als de crowdfunding-campagne erop zit, heeft het bedrijf genoeg geld om het design te perfectioneren, te beginnen met produceren en te leveren aan de eerste bestellers.



 



 




 
 

Tags: ,


Over de schrijver



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑